Jdi na obsah Jdi na menu

PLÁN NA ZÁŘÍ

16. 9. 2023

ČESKÝ JAZYK

Jazyková výchova
- rozezná větu, slovo, slabiku, hlásky
- umí abecedu, řadí slova podle abecedy
- vyhledává v abecedním seznamu
- slova s dě, tě, ně, bě, pě, vě mě
- píše správně i/y po měkkých a tvrdých souhláskách
- píše správně velká písmena ve vlastních jménech a místních zeměpisných názvech
- na základě zdůvodnění napíše uvnitř a na konci slova správnou párovou souhlásku
- zná řady vyjmenovaných slov

Komunikační a slohová výchova
- volí náležitou intonaci, přízvuk, pauzy a tempo podle svého komunikačního záměru (dialogy – téma 
prázdniny)

- vypráví zážitky z prázdnin, myšlenková mapa Prázdniny
- umí napsat vhodné oslovení
- napíše správně adresu svého bydliště
- sestaví jednoduchou osnovu, podle které vypráví (pravěk)
- dodržuje hygienu psaní
- zlepšuje dovednosti tichého i hlasitého čtení s porozuměním
- volně reprodukuje text dle svých možností

Literární výchova
- tvoří vlastní literární text na dané téma (Pravěk)
- pozná ilustrace Zdeňka Buriana


MATEMATIKA

- žák opakuje učivo z 2. ročníku:
Počítání v oboru do 1000
- zvládá posloupnost přirozených čísel
- zapisuje a čte čísla do 1000
- orientuje se na číselné ose
- porovnává čísla
- rozkládá čísla v desítkové soustavě (rozvinutý zápis)
- pamětně sčítá a odčítá čísla v daném oboru
- rozezná sudá a lichá čísla
- umí násobky v oboru 1 – 10

Geometrie – Tělesa, měření
- poznává a umí pojmenovat tělesa kolem nás
- měří vzdálenosti a používá vhodné jednotky délky


PŘÍRODOVĚDA

Živá a neživá příroda (rozdělení prvků)
Životní podmínky
Rovnováha v přírodě
Houby

- objevuje a zjišťuje propojenost prvků neživé a živé přírody 
- seznamuje se s principem rovnováhy v přírodě

- uvědomuje si podmínky života na Zemi
- porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech
- živé organismy (houby) – umí pojmenovat běžně se vyskytující houby
- umí popsat stavbu hub


VLASTIVĚDA

Malá kapitola o čase
České země v pravěku
Příchod Slovanů
Sámův kmenový svaz

- pracuje s časovými údaji (letopočet, kalendář, časová osa)
- rozezná současnost a minulost
- využívá zjištěných údajů k pochopení vztahů mezi ději a jevy
- umí popsat charakteristické rysy způsobu života v pravěku (doba kamenná, bronzová, železná, Keltové)