PLÁN NA LISTOPAD
ČESKÝ JAZYK
Jazyková výchova
Stavba slova, předpona, kořen, přípona
- rozlišuje předložky a předpony
- píše správně předložky a předpony
Vyjmenovaná slova a slova příbuzná
- zná pravopis i/y ve vyjmenovaných slovech a slovech příbuzných
Komunikační a slohová výchova
- umí popsat libovolný předmět, objekt (dům apod.)
- dodržuje posloupnost popisu
- umí zformulovat znění dopisu a napsat vhodné oslovení a adresu
- čte potichu delší texty a reprodukuje jejich obsah, dodržuje následnost děje
- rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu, podstatné informace zaznamenává
- dodržuje úhlednost a čitelnost rukopisu, sebekontrola (výpisky)
Literární výchova
- využívá poznatků z četby v další školní činnosti
- objasní pojem naučná a umělecká literatura
MATEMATIKA
Násobilka, zaokrouhlování, slovní úlohy, práce s daty
- pamětně a písemně násobí jednociferným činitelem
- zaokrouhluje čísla na desítky a stovky
- řeší slovní úlohy v oboru do tisíce
- vyhledává, sbírá a třídí data (i v elektronické podobě)
- umí odečítat hodnoty z diagramů, tabulek a grafů
Geometrie – Body, přímky, úsečky, polopřímky, měření
- dodržuje zásady správného rýsování
- rýsuje bod, úsečku, přímku, polopřímku
- určí délku lomené čáry a obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran
PŘÍRODOVĚDA
Živočichové
Společenstvo okolí lidských obydlí
- živé organismy (živočichové) – umí pojmenovat běžně se vyskytující živočichy, umí popsat stavbu těla živočichů
- na základě praktických pozorování a stavby těla třídí živočichy do známých skupin, využívá k tomu i klíče a atlasy (i v online podobě)
- umí charakterizovat společenstvo okolí lidských obydlí
- umí pojmenovat běžně se vyskytující živočichy a rostliny v okolí lidských obydlí, zdůvodní vzájemné vztahy mezi organismy
VLASTIVĚDA
Přemyslovští králové
Lucemburkové
- umí popsat charakteristické rysy způsobu života za vlády Přemyslovců a Lucemburků (Přemysl Otakar I. až Václav III., Jan Lucemburský, Karel IV., Václav IV., Zikmund)
- využívá knihoven, muzeí a IT jako informačních zdrojů o minulosti- využívá knihoven, muzeí a IT jako informačních zdrojů o minulosti