Jdi na obsah Jdi na menu

PLÁN NA LEDEN

27. 12. 2024

ČESKÝ JAZYK

Jazyková výchova
Podstatná jména – rod, číslo, pád, vzory podstatných jmen rodu středního a ženského
- umí určit rod, číslo, pád a vzor podstatných jmen
- píše správné koncovky dle vzorů podstatných jmen rodu středního

Komunikační a slohová výchova
- rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává
- při čtení volí náležitou intonaci, dodržuje pauzy
- dodržuje úhlednost a čitelnost rukopisu při psaní výpisků VL

Literární výchova
- využívá poznatků z četby v další školní činnosti
- všímá si rozdílu mezi zpracováním textu krásné literatury a literatury vědecko-naučné


MATEMATIKA

Pamětné a písemné dělení
- pamětně dělí beze zbytku v oboru násobilky
- pamětně dělí se zbytkem, provádí kontrolu výpočtu
- písemně dělí jednociferným dělitelem, provádí kontrolu výpočtu
- kontroluje výpočty pomocí kalkulačky

Geometrie – Vzájemná poloha přímek
- dokáže určit vzájemnou polohu přímek v rovině
- umí narýsovat kolmice, rovnoběžky
- narýsuje různoběžky a označí jejich průsečík


PŘÍRODOVĚDA

Příroda v zimě
Společenstvo lesa

Prvky neživé přírody
- pozoruje, porovnává a zaznamenává vliv ročních období a rozmanitých životních podmínek na organismy (rostliny a živočichové v zimě)
- umí pojmenovat běžně se vyskytující živočichy, rostliny a houby v lese, zdůvodní vzájemné vztahy mezi organismy
- dokáže charakterizovat prvky neživé přírody (voda, vzduch, nerosty, horniny, půda) a jejich význam pro život na Zemi    


VLASTIVĚDA

Po husitských válkách
První Habsburkové
Státní svátky
Soužití a chování lidí

- orientuje se v čase, pracuje s časovými údaji
- umí popsat charakteristické rysy způsobu života ve středověku (Jiří z Poděbrad, Jagellonci, Rudolf II., renesance)
- srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik
- dokáže objasnit historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů (1. 1., 5. 7., 6. 7., 28. 9.)
- vyjádří základní vztahy mezi lidmi, vyvodí a dodržuje pravidla pro soužití ve škole, mezi dívkami a chlapci, v rodině, ve městě
- rozpozná jednání a chování, která porušují základní lidská práva a nemohou se tolerovat